SCB دارایی‌های FTX را مسدود کرد


نیروی پلیس سلطنتی باهاما، همراه با کمیسیون اوراق بهادار باهاما (SCB)، تحقیقاتی را در مورد FTX آغاز کرده است تا مشخص کند که آیا تخلفی رخ داده است یا خیر.

برخلاف ادعاهای مطرح شده توسط FTX در شانزدهم نوامبر، SCB دستورالعملی مبنی بر این که FTX پیش از از سرگیری خدمات خود به مشتریان باهامایی، برداشت‌های خود را انجام دهد نداده بود. بر همین اساس دارایی های FTX را مسدود کرد.

باهاما کنترل کامل دارایی های FTX را در دست گرفت

 کمیسیون اوراق بهادار باهاما (SCB) به سام بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل سابق FTX دستور داد تا دارایی های رمزنگاری شده را به کیف پول رگولاتور منتقل کند. به گفته‌ی SCB این اقدامش بر اساس حکم دادگاه عالی بوده است و این مطلب که چه زمانی و چه مقدار از وجوه به رگولاتوری منتقل شده است را مشخصا اعلام نکرده است.

با این حال کمیسیون اوراق بهادار باهاما رسما اعلام کرده کنترل دارایی‌های رمزنگاری شده توسط صرافی ورشکسته FTX را به صورت کامل و با حکم قانونی دادگاه در اختیار گرفته است.

 به گفته کمیسیون اوراق بهادار باهاما (SCB)، سام بنکمن فرید، بنیانگذار و مدیر عامل سابق صرافی ورشکسته موظف است تا دارایی های رمزنگاری شده را به کیف پول رگولاتور منتقل کند تا از امنیت دارایی کاربران محافظت گردد. این اقدام تنها پنج روز پس از به دست گرفتن کنترل، تحت تایید دادگاه عالی باهاما به رسمیت شناخته شد و حکم آن نیز صادر گردیده است.

 کمیسیون اوراق بهادار باهاما، در اعمال اختیارات خود به عنوان تنظیم کننده که تحت اقتدار حکم صادر شده توسط دادگاه عالی باهاما کنترل می‌شود، اقدام به هدایت انتقال کلیه دارایی های دیجیتال کرد. این مبالغ به FTX Digital Markets Ltd به اختصار FDM که یک کیف پول دیجیتالی است که توسط کمیسیون اوراق بهادار باهاما کنترل می شود منتقل خواهد شد.

 اگرچه کمیسیون پنج روز پس از ثبت سفارش این اطلاعیه را اعلام کرده، اما مشخص نیست که هدف از انجام این کار چه بوده است و چرا این مبالغ می‌بایست به کیف پول رسمی متعلق به FTX متقل شود. علاوه بر این، مشخص نیست که چه زمانی این انتقال صورت خواهد گرفت و مبلغ دقیق آن چقدر است.  در روزهای آینده، SCB قصد دارد با سایر تنظیم کننده ها و مقامات مسئول، در حوزه های قضایی مختلف تعامل کند، و سپس به گفته‌ی خود، تمام جزییات این ماجرا را در اختیار عموم قرار خواهد داد. 

پس از این که صرافی FTX اعلام کرد که با استناد به دستورالعمل‌های مقامات نظارتی باهامیا، عملیات برداشت را به صندوق‌های باهامایی باز می‌کند،

در پاسخ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار باهاما (SCB) در پاسخ به این حرکت صرافی FTX بیانیه ای را در روز یکشنبه، 13 نوامبر در توییتر رسمی خود منتشر کرد و قاطعانه اعلام کرد که به بازارهای دیجیتال FTX دستور، مجوز یا پیشنهادی برای اولویت‌بندی برداشت برای مشتریان باهامایی صادر نکرده است.

SCB همچنین اظهار داشت که هرگونه برداشت ممکن است به عنوان «اولویت های قابل لغو» برچسب گذاری شود و حتا ممکن است منجر به بازپرداخت از سوی مشتریان باهامایی شود.

بررسی دقیق در مورد صرافی FTX همچنان ادامه دارد و وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز تحقیقاتی را در مورد عملیات صرافی FTX آغاز کرده‌اند.

صرافی FTX در روز جمعه، یازدهم نوامبر، همراه با تمام شرکت‌های زیرمجموعه صرافی FTX، از جمله FTX US و Alameda Research، برای بررسی تحقیقات بیش‌تر و جمع‌آوری مدارک و ارائه‌ی مجوزها به دادگاه، با تیمی از وکلای خود وارد عمل شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *