پیش‌بینی قیمت اتریوم در شروع سال 2023


قیمت اتریوم طی یک ماه گذشته، در محدوده‌ی ۱۲۰۰ دلاری در نوسان بوده است. در حال حاضر، یک تحلیلگر فنی، بر اساس الگوهای فراکتال، پیش بینی می کند که به زودی شاهد یک جهش بزرگ در قیمت اتریوم خواهیم بود، در حالی که تحلیلگر دیگری، بر اساس بازار گاوی گذشته، معتقد است که قیمت اتریوم در اوایل سال 2023 شاهد افت شدید مجدد خواهد بود.

به گزارش کوین تلگراف، IamCryptoWolf، یک تحلیلگر مستقل بازار، در پستی در توییتر خود نوشته است که اتریوم بین ماه می ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۲۰ را با یک اصلاح کوچک اما مشابه قیمت پس از جولای ۱۴۰۱ دنبال کرد.

به گفته این تحلیلگر، همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید، اگر قرار باشد این الگو تکرار شود، به این معنی است که قیمت اتریوم در نوامبر ۲۰۲۲ به پایین‌ترین سطح خود خواهد رسید.

CryptoWolf قیمت اتریوم را در نتیجه بحران جهانی کرونا تخمین می‌زند. حادثه مشابهی در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) رخ داد که در آن سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX باعث کاهش شدید قیمت اتریوم شد.

با این حال، قیمت اتریوم مدت کوتاهی پس از سقوط کاهش یافت. از آنجایی که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو پول بیشتری به اقتصاد تزریق کرد، بخشی از آن به بازار ارزهای دیجیتال سرازیر شد.

از نوامبر ۲۰۲۲، قیمت اتریوم به دلیل ورشکستگی FTX و در عین حال انتظارات فزاینده فدرال رزرو برای کاهش سرعت افزایش نرخ افزایش خواهد یافت. در نتیجه، اتریوم شانس خوبی برای بازسازی فراکتال و رسیدن به مرحله جدیدی از قیمت دارد.

علاوه بر این، یک محقق مستقل بازار به نام Cold Blood به وضوح با توجه به قیمت روزانه اتریوم، یک شکست واضح یا به اصطلاح برک پوینت (Break Point) را نشان داده است.

همچنین به‌طور مشخص در نوسانگر مهیب (Awesome Oscillator) و شاخص قدرت نسبی (RSI) همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، به‌نظر می‌رسد که هر دو اندیکاتور اخیرا صعودی بوده‌اند.

پیش‌بینی سقوط ۵۰ درصدی اتریوم

اتریوم در حال حاضر، نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) حدود ۷۵ درصد از اوج تاریخی خود در نوامبر ۲۰۲۱ کم‌تر است و به پایین ترین سطح خود رسیده است.

آدیتیا روی  (Aditya Siddhartha Roy)، تحلیلگر شناخته شده و محبوب بازار ارزهای دیجیتال،شکل‌گیری یک تله گاوی مشابه در روند کوچک صعودی کنونی راپیش‌بینی می‌کند. طبق استدلال او، در یک خط مقاومت چند ماهه نزولی، خطر فرسودگی (گاوها) وجود دارد.

روی همچنین توضیح داد که عقب نشینی قاطع از خط روند نزولی، اتریوم را به هفتصد دلار می رساند که یک نقطه نزولی بالقوه خواهد بود.

همانطور که می‌بینید، چشم انداز  آدیتیا روی، مطابق با ترسیم یک الگوی مثلث متقارن بر روی نمودار سه روزه قیمت اتریوم مطابقت دارد که هدف تکنیکال نزولی آن حدود ۶۸۰ دلار است.

مثلث متقارن در نمودار سه روزه قیمت اتریوم است که هدف فنی نزولی در حدود ۶۸۰ دلار دارد. به عبارت دیگر، جفت اتریوم / دلار (ETH/USDT) آمریکا در اوایل سال ۲۰۲۳ در خطر جدی سقوط پنجاه درصدی دیگر قرار دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *