رمز ارز هش فلو (Hashflow) چیست؟ آشنایی با پلتفرم هش ورس (Hashverse)

تعریف رمز ارز هش فلو


معرفی صرافی غیرمتمرکز هش فلو (Hashflow)

HashFlow یک صرافی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است که از چندین شبکه بلاک چین پشتیبانی می کند و با پیاده سازی مکانیزمی کارآمد و مقرون به صرفه، توانایی تبادل توکن های مختلف را ایجاد می کند. پروتکل Hashflow از بلاک چین های لایه 1 و همچنین پلتفرم های مقیاس بندی لایه 2 مانند اتریوم (اتریوم / ETH)، بایننس (زنجیره BNB)، Polygon (MATIC)، Avalanche (Avalanche / AVAX) از Optimism (OP) و Arbitrum ( ARB).

سرویس های هش فلو و نحوه کارکرد آن‌ها

Hashflow services and how they work and Hashflow pools

هش فلو دو سرویس swap و pool دارد. بخش swap به کاربران اجازه می دهد تا دارایی های خود را بین شبکه های مختلف مانند اتریوم، زنجیره بایننس، Polygon، Avalanche، Arbitrum و Optimism مبادله کنند. Pools می تواند نقدینگی لازم را برای کاربرانی که مایل به مشارکت بیشتر در هش فلو و بهره مندی از سود سالانه استخرهای آن هستند، فراهم کند.

۱. استخرهای hashflow:

در استخرهای نقدینگی بازارسازان خودکار، ارائه دهندگان نقدینگی باید از منحنی قیمت در دارایی های نگهداری شده پیروی کنند. به عبارت دیگر، هنگامی که یک تامین کننده نقدینگی می خواهد یک استخر ارائه کند، باید نسبت بین دو دارایی را در نظر بگیرد. اما قضیه برای بازارساز حرفه ای متفاوت است. برخلاف استخرهای نقدینگی بازارسازان خودکار که مبتنی بر دارایی هستند، استخرهای سرمایه گذاری عمومی مبتنی بر بدهی هستند. در سیستم مبتنی بر بدهی هش‌فلو، به جای توکن‌سازی که نقدینگی LP را فراهم می‌کند، سهام بدهی به نام hToken منتشر می‌شود. فلسفه این حرکت این است که نقدینگی تضمین شده به عنوان اعتبار در اختیار بازارسازان حرفه ای قرار می گیرد و ارائه دهندگان می توانند از آن سود ببرند.

۲. سواپ هش فلو:

HashFlow به کاربران اجازه می دهد تا دارایی های خود را بدون نیاز به بستن پلت فرم مبادله کنند. این پلتفرم از مکانیزم درخواست نقل قول برای پیاده سازی ایده های خود استفاده می کند. در این مکانیزم زمانی که معامله انجام می شود، درخواست برای بازارساز ارسال می شود و بازارساز بهترین قیمت را ارائه می دهد.

HashFlow به جای استفاده از عملکرد قیمت گذاری ثابت که معمولاً توسط بازارسازان خودکار استفاده می شود، از RFP استفاده می کند تا به بازارسازان حرفه ای اجازه دهد نقدینگی مورد نیاز خود را از هر منبع و دارایی های قیمتی در پرواز تولید کنند. اجازه تنظیم آن را می دهد. .

مزایا و معایب صرافی هش فلو

 بررسی کامل مزایا و معایب صرافی هش فل
  • اختلاف قیمت صفر

قیمت های نهایی با قیمت های نشان داده شده در پلت فرم Hashflow هماهنگ می شوند.

  • تبادل بین زنجیره ها بدون استفاده از پول بلاک چین

Hashflow به کاربران این امکان را می دهد تا در عرض چند دقیقه بدون نیاز به بلاک چین و پل های خارجی، تراکنش های خود را انجام دهند. تمام معاملات انجام شده در صرافی Hashflow از دستکاری قیمت و بهره برداری MEV محافظت می شوند. اکنون این تراکنش ها را می توان در یک یا چند زنجیره انجام داد

  • حفاظت از مبادلات با MEV

امضاهای رمزگذاری شده تضمین می کنند که هیچ ربات یا کاربری نمی تواند تراکنش ها را با به دست آوردن اطلاعات خاص تغییر دهد.

معایب دکس هش فلو

  • محدودیت پشتیبانی از توکن‌ها
  • در برخی موارد تکمیل تراکنش بسیار زمان‌بر است
  • هزینه‌ی بسیار بالای برخی از معاملات حین استفاده از قابلیت بریج

معرفی ارز دیجیتال هش فلو 

ارز دیجیتال Hashflow به اختصار HFT توکن بومی پروتکل های Hashflow و Hashverse است. Hashverse پلتفرم مدیریت پلتفرم Hashflow GameFi است. کاربران می توانند توکن های HFT را واریز کرده و در مواردی از جمله پاداش‌دهی و تضمین عملکرد هش ورس و تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی مشارکت کنند.

تاریخچه هش فلو (Hashflow) و روند قیمت آن

کریپتوکارنسی HFT تغییرات قیمتی شدیدی را تجربه کرده است. زمانی که ارز دیجیتال HFT برای اولین بار ظاهر شد، قیمت آن از 1.02 دلار به ازای هر توکن به 0.47 دلار در عرض چند روز کاهش یافت. پس از نوسانات اولیه، قیمت HFT در نهایت تثبیت شد. از سال 2022 قیمت های HFT عمدتاً بین 0.28 تا 0.50 دلار در پایان روز بود. ارز دیجیتال Hashflow HFT هنوز به قیمت اصلی خود بازنگشته است. بالاترین قیمت ثبت شده برای ارز دیجیتال هش فلو HFT 2.58 دلار و کمترین قیمت ثبت شده 0.2768 دلار است.

بنیان گذاران هش فلو چه کسانی هستند؟

بنیان گذاران هش فلو رمز ارزHashflow و معرفی کامل آن

وارون کومار (Varun Kumar) موسس و مدیرعامل و ویکتور یونسکو (Victor Ionescu) یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری Hashflow هستند. اطلاعات زیادی در مورد وارون کومار در دست نیست و طبق صفحه لینکدین او، او سابقه کاری زیادی ندارد.

توکنومیکس ارز دیجیتال هش فلو (Hashflow)

عرضه اولیه ارز دیجیتال HFT در صرافی بایننس و پلتفرم بایننس لانچپول از اول نوامبر 2022 آغاز خواهد شد و تا 30 نوامبر ادامه خواهد داشت. در این عرضه اولیه، 1.5 درصد از کل ارز دیجیتال HFT به سرمایه گذاران تعلق گرفت. مدل عرضه اولیه به صورت کشت سود است و کاربران باید با ارزهای رمزنگاری شده «BUSD» و «BNB» در این فرآیند شرکت کنند. این پیشنهاد اولیه فقط برای کاربران دارای حساب تایید شده در صرافی ارز دیجیتال Binance باز است.

12 میلیون توکن HFT به سپرده گذاران توکن بایننس و 3 میلیون توکن HFT به سرمایه گذاران استیبل کوین بایننس اعطا می شود. این بدان معناست که پاداش روزانه فعالیت در استخرهای کشت سود 500 هزار توکن HFT خواهد بود. هر ساعت میزان سرمایه هر کاربر در استخر و کل سرمایه موجود در آن بررسی می شود و بر این اساس ارز HFT به کاربران تعلق می گیرد. پاداش دریافتی از صندوق در هر زمان قابل برداشت است.

ارز دیجیتال HFT نشانه حاکمیتی پروتکل Hashflow است. این توکن ERC20 بر روی پلتفرم اتریوم قرار گرفته و حداکثر تعداد آن یک میلیارد واحد است. به زودی توسعه دهندگان HFT جزئیات حاکمیت این پلتفرم و کاربردهای آن را فاش خواهند کرد. در ادامه به بررسی توکنومیکس ارز دیجیتال hft می پردازیم:

19.32 درصد از توکن ها برای اعضای اصلی پروژه رزرو شده است.

25 درصد به سرمایه گذاران اولیه تعلق می گیرد.

2.5٪ برای استخدام پروژه های آینده استفاده می شود.

37.61 درصد متعهد به توسعه اکوسیستم ها هستند.

12.58٪ از توکن ها برای جوایز و سرمایه انجمن رزرو شده است.

3 درصد باقی مانده بین Binance Launch Pool و مشاوران تقسیم می شود.

شایان ذکر است که برخی از توکن های HFT نیز به کسانی که در شروع پروژه مشارکت داشته اند داده می شود.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال هش فلو

کیف پول متامسک (MetaMask):

یکی از محبوب ترین کیف پول ها، کیف پول ارز دیجیتال MetaMask است. این کیف پول برای سیستم عامل های موبایل اندروید و iOS طراحی و عرضه شده است. افزونه مرورگر Metamask برای هر دو مرورگر کروم و فایرفاکس در دسترس است. این کیف پول از اتریوم و همچنین توکن های ساخته شده بر روی بلاک چین پشتیبانی می کند.

کیف پول سیف پل (SafePal):

Safepal یک کیف پول امن و کاربرپسند برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال است. از شبکه بلاک چین و تبادل بین ارزهای دیجیتال مختلف پشتیبانی می کند. همچنین به کاربران خود اجازه می دهد تا به راحتی تمام توکن های اتریوم را ذخیره کنند.

کیف پول تراست والت (Trust wallet):

Trust Wallet یک کیف پول چند ارزی است که به صرافی Binance متصل است. این کیف پول که به طور انحصاری برای سیستم عامل های اندروید و iOS منتشر شده است، به کاربران موبایل امکان دریافت، ارسال و ذخیره ارز دیجیتال را می دهد.

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X):

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) برای رمزارز Hashflow

یکی دیگر از کیف پول های سخت افزاری موجود در بازار، کیف پول Ledger Nano X است.این کیف پول از بیش از 50 ارز دیجیتال و توکن مختلف پشتیبانی می کند. کیف پول Ledger Nano X یکی از امن ترین کیف پول های سخت افزاری موجود در بازار است که توسط سایبری اتوریتی فرانسه تایید شده است. با کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X، ارزهای دیجیتال شما به صورت آفلاین ذخیره می شوند و از آنها در برابر هکرها محافظت می کنند.

آینده ارز دیجیتال هش فلو

صرافی‌ ارزهای دیجیتال هش‌فلو روش جدیدی برای ایجاد صرافی‌های غیرمتمرکز است و با افزودن ویژگی هایی مانند تراکنش های زنجیره ای قیمت معامله ثابت و هزینه های بسیار پایین پروژه دائو با تثبیت خود به عنوان یک رقیب جدی برای سایر مبادلات، شکل جدیدی از خودسازماندهی غیرمتمرکز را با ترکیب مکانیک بازی NFT و حاکمیت معرفی می کند.

این پروژه توسط چندین شرکت بزرگ در زمینه Binance و Cryptocurrency پشتیبانی می شود. و اینها جنبه های مثبت پروژه برای سرمایه گذاری است. پس از اتمام تمام جنبه های پروژه و معامله گران با استفاده از پلت فرم. مشکلات احتمالی در پروژه شناسایی شده و به طور مناسب برای تصمیم گیرندگان زمان بندی می شود. در هر صورت تمرکز بر رویدادهای آینده این پروژه ملاحظات سرمایه گذاری خالی از لطف نیست.

خرید هش فلو (Hashflow)

راهنمای کامل و مرحله به مرحله خرید رمزارز Hashflow

با توجه به این‌که در ایران امکان دسترسی به حساب‌های بین‌المللی مانندا ویزاکارت و مسترکارت وجود ندارد، مطمئن‌ترین راه برای خرید ارز hft، ثبت‌نام در یک صرافی‌ معتبر ارز دیجیتال ایرانی است. به صورت کلی برای شروع خرید ارز hft از صرافی ایرانی ارز دیجیتال، ابتدا باید ثبت‌نام کنید و پس از تکمیل مراحل احراز هویت، کیف پول خود را به صورت ریالی یا غیرریالی شارژ نمایید. با عضویت در پنل زرین‌دکس می‌توانید برای شارژ ریالی کیف پول خود از کارت‌های بانکی عضو شبکه‌ی شتاب نیز استفاده کنید.

پس از شارژ کردن کیف پول خود در پلتفرم معاملات زرین‌دکس، به‌ راحتی می‌توانید سفارش خرید رمزارز موردنظرتان را در مارکت ثبت کنید.

فروش هش فلو (Hashflow)

برای فروش ارز hft در زرین دکس، ابتدا نیاز است ثبت‌نام کنید و سپس وارد بازار معاملات بیت کوین شوید. پس از ایجاد حساب کاربری در زرین دکس به سادگی و در کم‌ترین زمان ممکن می‌توانید به یک پنل اختصاصی با تمام ابزارها و امکانات مورد نیاز معامله دسترسی داشته باشید. پس از ورود به پنل کاربری خود کافی است قیمت مورد نظر خود را برای فروش ارز hft یا هر ارز دیجیتال دیگری که مدنظر دارید ثبت کنید. برای فروش ارز hft در پنل زرین دکس می‌توانید آخرین تغییرات قیمت ارز hft طی ۲۴ ساعت گذشته‌ را مشاهده کنید و با بررسی نمودار تکنیکال به تحلیل احساسات بازار بپردازید.

علاوه بر این مبلغ خالص دریافتی پس از کسر کارمزد، هنگام ثبت سفارش خرید یا فروش در پنل کاربری زرین دکس به شما نمایش می‌دهد.

معرفی کامل رمز ارز Hashflow

جمع بندی

در این مطلب تلاش کردیم علاوه بر ویژگی های پروژه، فرآیند خرید و فروش توکن HFT و همچنین کار با پلتفرم Hashflow را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و به بررسی پروژه ارز دیجیتال HashFlow که یکی از مهم‌ترین صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال است و از روش بسیار نوینی برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کند بپردازیم. ارز دیجیتال Hashflow امکان انتقال توکن های ارز دیجیتال را به شبکه های مختلف با استفاده از سیستم انتقال پیام Layerzero می دهد و با ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند یک انتخاب مناسب برای سرمایه‌گذاری در آینده باشد.

هادی محمدیمشاهده نوشته ها

Avatar for هادی محمدی

به دنیای من خوش اومدید، من اینجا درباره بلاکچین، هوش مصنوعی و آینده تکنولوژی می نویسم، و سعی میکنم کنجکاوی های شمارو راجب این مسائل بیشتر کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *