رمز ارز رندر توکن (RNDR) چیست؟ آشنایی کامل با شبکه رندر توکن

رمز ارز Render چیست؟ - (RNDR)


رندرینگ یکی از پرهزینه ترین و زمان برترین فرآیندهاست که نیاز به یک سیستم قدرتمند با پردازنده قوی دارد. رمز ارز رندر توکن با هدف ساده‌سازی این فرآیند برای شرکت‌ها و توسعه دهندگانی که به قدرت محاسباتی قوی نیاز دارند، بستری را برای ارتباط کاربران با یکدیگر برای تسهیل فرآیند رندر فراهم کرده است. هدف Render Token این است که به افراد اجازه دهد GPU های خود را به صورت غیرمتمرکز در اختیار این شبکه قرار دهند و کسب درآمد کنند. هنرمندان و شرکت‌های تبلیغاتی همچنین می‌توانند با کمترین هزینه، از قدرت محاسباتی هزاران دستگاه در سراسر جهان بهره ببرند. در این مقاله به این می پردازیم که شبکه و رمز ارز رندر توکن چیست، و چه اهدافی را برای آینده دنبال می‌کند.

معرفی شبکه رندر توکن (RNDR)

شبکه (RNDR) که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، برای متحول کردن صنعت تصویربرداری سه بعدی طراحی شده است. با استفاده از قدرت بلاک چین، ارز دیجیتال رندر توکن راهی کارآمد و امن را برای سازندگان محتوا فراهم می‌کند تا به رایانه‌های قدرتمند مورد نیاز برای کارهای رندرینگ پیچیده دسترسی پیدا کنند. در واقع هر کسی می تواند به شبکه پردازش بپیوندد و از منابع محاسباتی برای سرعت بخشیدن به فرآیند پردازش استفاده کند. Rendu به عنوان یک شبکه توزیع‌ شده از رایانه‌های قدرتمند کار می‌کند و به سازندگان و رندرها اجازه می‌دهد تا هماهنگ کار کنند و رندر را سریع‌تر، آسان‌تر و ایمن‌تر می‌سازد.

اهداف شبکه رندر توکن (Render Token) چیست؟

اهداف شبکه رمز ارز رندر Render -  (RNDR)

همانطور که گفته شد، ارز دیجیتال رندر توکن قصد دارد هنرمندان و استودیوهایی را که به قدرت محاسباتی GPU نیاز دارند با کاربرانی که مایل به اجاره CPU خود هستند، متصل کند. توسعه دهندگان این پروژه می گویند: پذیرش گسترده اتریوم برای تحقق چشم انداز ما حیاتی است. به جای استفاده از پردازنده‌های گرافیکی برای استخراج ارزهای دیجیتال، از فناوری بلاک چین و عملکرد ذاتی پردازنده‌های گرافیکی برای ارائه خدمات به هنرمندان و مصرف‌کنندگان استفاده کرده‌ایم.

شبکه رندر توکن چگونه کار می‌کند؟

شبکه Render Token از چندین بخش و مکانیزم مختلف برای اتصال متقاضیان (هنرمندان، شرکت‌ها، توسعه‌دهندگان، سازندگان ویدیو و غیره) با مستاجران GPU زیر (گره‌های شبکه یا به اصطلاح ماینرها) استفاده می‌کند:

این شبکه از بلاک چین اتریوم برای استفاده از GPU های توزیع شده در حالت همتا به همتا P2P استفاده می کند، بنابراین می تواند کاربران را بدون واسطه به یکدیگر متصل کند.

برای استفاده از خدمات این شبکه هنرمندان یا شرکت های تولید انیمیشن و ویدئو می توانند با مراجعه به سایت otoy.com و کلیک بر روی گزینه رندر پس از پرداخت با توکن RNDR درخواست رندر فایل خود را ثبت کنند. این هزینه ها به نوع، اندازه و زمان مورد نیاز برای تحویل فایل درخواستی بستگی دارد. این موارد پس از نهایی شدن مشخصات و آپلود فایل مشخص خواهد شد.

Render Token استودیوهای ویدئویی و انیمیشن و توسعه دهندگانی را که به قدرت محاسباتی GPU نیاز دارند به ماینرهایی که می خواهند کارت های گرافیک خود را از طریق قراردادهای هوشمند اتریوم اجاره کنند، متصل می کند. بنابراین این شبکه از روشی به نام Proof of Rendering (PoR) استفاده می کند.

 شبکه رمز ارز رندر (RNDR)

زمانی که درخواست آپلود ثبت می شود برای ماینرها یا دارندگان پردازنده گرافیکی ارسال می شود و پس از پذیرش درخواست، شروع به آپلود فایل می کنند. انتقال از طریق شبکه به ماینرهای مختلف توزیع می شود و یک فایل می تواند به طور همزمان توسط چندین GPU مختلف ارسال شود. ماینرهای شبکه بر اساس طول کار و توکن های به دست آمده از شبکه کار دریافت می کنند.

در این شبکه با استفاده از قرارداد هوشمند اتریوم، فایل ها در چند قسمت ارسال می شوند تا پس از آپلود به گره های شبکه یا ماینرها ارائه شوند. محتویات این فایل ها را نمی توان به ماینرها نشان داد. علاوه بر این، ماینرها نمی توانند مشخصات درخواست کننده را ببینند و فقط اطلاعات فایل مانند حجم، اندازه، فرمت فایل، زمان لازم برای پردازش و میزان GPU مصرف شده نمایش داده می شود.

این شبکه نوعی تنبیه را برای دلسرد کردن خردسالان از اقدامات مضر اجرا کرد. به عنوان مثال، اگر یک ماینر هنگام رندر کردن یک فایل، دستگاه خود را خاموش کند، پاداش او به شخص دیگری می رسد و امتیاز او کاهش می یابد. بسته به نوع فایل و دستگاه، ماینرها برای هر رندر بین 1 تا 3 امتیاز می گیرند. امتیاز 1 بین 1 تا 5 توکن RNDR، امتیاز 2 بین 5 تا 10 توکن RNDR و امتیاز 3 با بیش از 11 توکن RNDR داده می شود.

شبکه Render Token از ترکیبی از سیستم‌های اثبات کار دستی و خودکار برای تأیید صدور استفاده می‌کند. به این ترتیب پس از تکمیل کار متقاضی، تکمیل پرونده تایید شده و پس از تایید وی، پاداش ماینینگ پرداخت می شود.

پرداخت متقاضی در طول فرآیند رندر به صورت سپرده نگهداری می شود و پس از تایید دستی توسط متقاضی در گره ها توزیع می شود. این مکانیسم برای جلوگیری از نمایش عوامل مخرب در نظر گرفته شده است. مبلغ پرداختی توسط درخواست کننده تا زمانی که کار دریافتی را تایید نکند به عنوان واترمارک در شبکه باقی می ماند و پس از تایید دستی درخواست کننده به ماینر پرداخت می شود.

سرویس‌های شبکه رندر توکن (RNDR)

سرویس های شبکه رمز ارز رندر Render  - (RNDR)

ماینرها: برای تبدیل شدن به یک ماینر در شبکه Render Token، مراحل مختلفی وجود دارد که شرح می دهیم:

1- درخواست را به شبکه توکن رندر ایمیل کنید

۲- لینک نصب Render Token را از طریق ایمیل دریافت کنید.

3- برنامه را نصب کرده و آدرس کیف پول اتریوم خود را وارد کنید

4- به عنوان گره شبکه به شبکه صدور توکن متصل شوید

5- درخواست های رندر ارسالی را بپذیرید، عملیات رندر را شروع کنید و درآمد کسب کنید

سازندگان: این بخش به سازندگان ویدیو، رسانه، بازی، توسعه دهندگان در صنعت سرگرمی، واقعیت مجازی و ترکیبی، پزشکی و غیره اجازه می دهد. با ثبت نام و پرداخت درخواست در این شبکه، آرشیو، فرآیند رندر فایل های خود را ثبت کنید. نمایندگی خود را دریافت کنید.

مزایا و معایب شبکه رندر توکن

مزایا و معایب شبکه رمز ارز رندرRender  -  (RNDR)

البته ارز توکن دیجیتال دارای ویژگی های مثبت بسیاری است که خود را به عنوان یکی از ارزهای نوظهور در بازار معرفی کرده و افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. در این قسمت از مقاله به برخی از ویژگی های توکن RNDR اشاره می کنیم:

• جایگزینی موثر سیستم های رندرینگ. رندر توکن با استفاده از فناوری بلاک چین توانسته خود را به عنوان یک جایگزین قدرتمند و حرفه ای برای رندر فایل پیچیده معرفی کند. این پروتکل مشکل دائمی سیستم های رندر سنتی را برای تولیدکنندگان محتوا حل کرد.

• داشتن یک شبکه رندر متمرکز. این پروتکل از یک سیستم خودکار استفاده می کند که می تواند از پردازش گراف در هر مقیاسی پشتیبانی کند و عملیات رندر را به راحتی انجام دهد.

• مقیاس پذیری. یکی از ویژگی های کلیدی مدل کسب و کار رندر GPU این است که شبکه می تواند با تقاضای رو به رشد سازگار شود.

• بسیار مقرون به صرفه است. این شبکه با رفع مشکلات رندر سنتی به جایگزینی ارزان و موثر برای این سیستم ها تبدیل شده است.

• بر حقوق اعضای شبکه تأکید کنید. از آنجایی که این شبکه مبتنی بر بلاک چین است، حقوق تولیدکنندگان محتوا کاملا محفوظ است و ارائه دهندگان محتوا می توانند توکن های خود را به موقع دریافت کنند.

معایب:

کارمزد: با توجه به کارکرد این شبکه روی پلتفرم اتریوم، باید کارمزد بالای بلاک چین آن را در نظر گرفت.

ارز دیجیتال رندر توکن (RNDR) چیست؟

رندر توکن یکی از انواع ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۲۰ با شناسه RNDR به بازار عرضه شد و یکی از انواع دارایی های دیجیتال به شمار می رود. شبکه رندر بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هدف آن انقلابی در صنعت رندر است. این شبکه با استفاده از بلاک چین های قدرتمند می تواند راهی برای دستیابی سازندگان و طراحان انیمیشن یا طراحی سه بعدی به کامپیوترهای قدرتمند مناسب برای رندر پروژه های پیچیده پیدا کند.

بنیان گذاران رندر توکن چه کسانی هستند؟

مخترعان رمز ارز رندر Render  -  (RNDR)

تیم RNDR با حمایت OTOY در ایالت لس آنجلس، ایالات متحده آمریکا تشکیل شد. اعضای تیم پروژه در سراسر جهان مستقر هستند. تیم پروژه متشکل از افراد سرشناس و خلاق در زمینه ارزهای دیجیتال است. آنها را در زیر معرفی می کنیم:

  • ژولس اوبراخ (Jules Urbach): او بنیان‌گذار و مدیر اجرایی OTOY است و بیش از ۲۵ سال تجربه در صنعت گرافیک را داراست. او اولین بازی کامپیوتری خود را در سن ۱۸ سالگی ساخت و هدفش در زندگی ایجاد انقلاب در تولید محتوای ۳ بعدی بوده است. 
  • اری امانوئل (Ari Emanuel): او به عنوان مشاور در شبکه رندر توکن مشارکت دارد. اری بنیان‌گذار شرکت WME-IMG است. این شرکت یک شرکت بزرگ تجاری در زمینه سرگرمی و رسانه است.
  • جی جی ابرامز (J.J. Abrams): به عنوان مشاور در Render Token فعالیت می‌کند. او همچنین مدیرعامل شرکت معروف Bad Robot Production که در زمینه تولیدات تلویزیونی و سینمایی فعالیت می‌کند نیز هست.
  • برندن آیک (Brenden Eich): نیز به عنوان مشاور در شبکه رندر توکن فعالیت می‌کند. او مدیرعامل و بنیان‌گذار مرورگر بریو است و از افراد سرشناس در حوزه کریپتو محسوب می‌شود.

همکاری‌های شبکه رندر توکن با پلتفرم‌ها در دنیای بلاک چین

همکاری با سیاکین

SiaCoin یک شبکه غیرمتمرکز برای به اشتراک گذاری حافظه سیستم های کامپیوتری بین افراد مختلف است. شبکه با این شبکه برای ایجاد ظرفیت شبکه، کمک به تکمیل RNDR SDK (کیت توسعه نرم‌افزار Render Token)، ارائه خدمات پشتیبانی و اعتبار بخشیدن به برخی از برنامه‌های Render Token کار کرده است.

همکاری با Brave Explorer 

Brave Explorer یکی از موفق ترین و موفق ترین وب سایت های امروزی است. این مرورگر با ایده حذف تبلیغات برای کاربران ساخته شده است و هدف آن افزایش درآمد حاصل از تبلیغات در سایت و کاربران بوده است. این شرکت توکن BAT خود را برای استفاده در مرورگر Brio معرفی و منتشر کرد. یکی از بنیانگذاران Render Token، برندان ایچ، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران Brio Graphics است. شبکه Bat از نظر برنامه نویسی با Render Token همکاری کرده است.

همکاری با Decentraland

Dicentraland یک پلتفرم واقعیت مجازی است که از بلاک چین اتریوم استفاده می کند. کاربران می توانند با ایجاد محتوا و اپلیکیشن های مختلف در این پلتفرم کسب درآمد کنند. Dicenterland از خدمات برچسب مانند ایجاد محتوای سه بعدی در پلتفرم خود استفاده کرده و با این شبکه ها برای تولید محتوا در پلتفرم خود همکاری کرده است.

همکاری با الگوراند

Algorand یک بلاک چین نسل سوم است که از پروتکل اثبات سهام (PoS) با ویژگی های شبه تصادفی استفاده می کند. این شبکه می تواند مشکل مقیاس پذیری شبکه بیت کوین را حل کند و همچنان غیرمتمرکز باقی بماند. این شبکه با Render Token برای ایجاد یک شبکه GPU برای رایانش ابری به روشی کارآمدتر، قدرتمندتر و مقیاس پذیرتر همکاری کرده است.

توکنومیکس رندر توکن (RNDR)

توکنومیکس  رمز ارز رندر  Render  -  (RNDR)

توکن های RNDR توکن اصلی پلتفرم Render Token هستند. RNDR یک توکن ERC-20 سازگار با شبکه اتریوم است و به عنوان یک توکن کاربردی برای پرداخت هزینه انیمیشن، موشن گرافیک و رندر VFX در یک شبکه رندر توزیع شده استفاده می شود.

در واقع کاربر RNDR را برای افرادی که کار رندرینگ را انجام می دهند ارسال می کند. کاربران همچنین می توانند با این توکن ارزش به جهان ارسال کنند. برای هر تراکنش RNDR، درصد کمی از کارمزد دریافت می شود که به توسعه و عملیات آینده شبکه Render اختصاص دارد. در مجموع 117,843,239 توکن رندر از 536,870,912 RNDR از فروش توکن عمومی اکتبر 2017 اختصاص داده شد. در ادامه به نحوه توزیع این توکن خواهیم پرداخت:

25 درصد به بهبود شبکه اختصاص یافته است.

توزیع 10 درصدی پس از ساخت نسل سوم شبکه انجام خواهد شد.

20٪ از توکن های RNDR به تبلیغات و توسعه برنامه اختصاص داده شده است.

40 درصد از توکن های RNDR به پاداش استخراج کنندگان و توسعه و رشد تیم شبکه رندر توکن اختصاص داده می شود.

5 درصد برای موقعیت های خاص فریز شده است.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال رندر توکن

شبکه Render Token مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که امنیت و قابلیت همکاری این شبکه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. به عنوان مثال، کسانی که ارز RNDR خریداری کرده اند می توانند توکن های خود را در کیف پولی سازگار با فناوری ERC-20 ذخیره کنند. همچنین باید اشاره کنیم که این ارز در هر صرافی ارز دیجیتال قابل اعتماد و مطابق با ERC-20 قابل معامله است.

کیف پول تراست والت (Trust wallet):

Trust Wallet یک کیف پول چند ارزی است که به صرافی Binance متصل است. این کیف پول که به طور انحصاری برای سیستم عامل های اندروید و iOS منتشر شده است، به کاربران موبایل امکان دریافت، ارسال و ذخیره ارز دیجیتال را می دهد.

کیف پول متامسک (MetaMask):

کیف پول متامسک برای رمز ارز رندر Render  - (RNDR)

یکی از محبوب ترین کیف پول ها، کیف پول ارز دیجیتال MetaMask است. این کیف پول برای سیستم عامل های موبایل اندروید و iOS طراحی و عرضه شده است. افزونه مرورگر Metamask برای هر دو مرورگر کروم و فایرفاکس در دسترس است. این کیف پول از اتریوم و همچنین توکن های ساخته شده بر روی بلاک چین پشتیبانی می کند.

اگر قصد دارید در طولانی مدت روی  ارز دیجیتال رندر توکن سرمایه گذاری کنید، کیف پول های سخت افزاری بهترین گزینه برای شما هستند. این کیف پول‌ها وجوه شما را در سخت‌افزار ذخیره می‌کنند و در نتیجه احتمال سرقت وجوه شما را کاهش می‌دهند. می توان گفت که کیف پول Ledger Nano S و Ledger Nano X بهترین گزینه برای ذخیره ارز دیجیتال Render Token هستند.

آینده ارز دیجیتال رندر توکن

آینده رمز ارز رندر Render - (RNDR)

یکی از موارد مهمی که باید قبل از سرمایه گذاری و خرید Render Token و سایر ارزهای دیجیتال بررسی کنید، آینده و قیمت RNDR است. همانطور که می دانید بازار ارزهای دیجیتال همواره دارای نوسانات قیمتی زیادی بوده است و همین امر پیش بینی قیمت و آینده رندر توکن ها و سایر سکه های دیجیتال را دشوار کرده است. در این قسمت از مقاله به بررسی قیمت و آینده توکن های رندر می پردازیم تا با بررسی این مطالب بتوانید بهترین تصمیم را برای سرمایه گذاری و خرید بگیرید.

برای پیش بینی قیمت و آینده رندر توکن ها و سایر ارزهای دیجیتال؛ اخبار و رسانه ها؛ اهداف تعریف شده؛ میزان تلاش و حرکت در جهت اهداف؛ و بسیاری از عوامل مانند شانس و استقبال فعالان دیجیتال یا رمزارز باید بررسی شوند. . با تحلیل مالی و فنی و بنیادی؛ شما می توانید قیمت RNDR و آینده را پیش بینی کنید. همانطور که گفتیم ارز دیجیتال Render Token اهداف زیادی دارد تا توسعه دهندگان و تولیدکنندگان انیمیشن و ویدئو را قادر سازد تا ویدئوهای خود را با سرعت بالا و هزینه کم آپلود کنند. بنابراین، با توجه به هدف قیمت توکن رندر و آینده را می توان به خوبی پیش بینی کرد.

با توجه به اینکه تحلیل تکنیکال کار ساده ای نیست، ترجیح می دهیم از خدمات فعال و قابل اعتماد در این زمینه استفاده کنیم. وب سایت DigitalCoinPrice.com یکی از این منابع برای پیش بینی قیمت توکن و رندر آینده است. بنابراین با توجه به برنامه و اهداف پروژه ارز دیجیتال، وب سایت DigitalCoinPrice پیش بینی می کند که قیمت RNDR در آینده افزایش یابد.

خرید رندر توکن (RNDR)

خرید رمز ارز رندر Render - (RNDR)

پس از ورود به بازار ارزهای دیجیتال، انتخاب یک صرافی معتبر که از امکان خرید و فروش ارز دیجیتال با بهترین نرخ و سریع‌ترین زمان ممکن برخوردار باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. در هر خرید ارز دیجیتال رمز ارز رندر توکن از طریق پلتفرم زرین‌دکس، همه‌ی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران می‌توانند در پنل اختصاصی خود، به امکانات بی‌شماری دسترسی داشته باشند و با خیالی آسوده به سرمایه‌گذاری یا تبادل رمزارزها بپردازند.

فروش رندر توکن (RNDR)

برای فروش رمز ارز رندر توکن در زرین دکس، ابتدا نیاز است ثبت‌نام کنید و سپس وارد بازار معاملات بیت کوین شوید. پس از ایجاد حساب کاربری در زرین دکس به سادگی و در کم‌ترین زمان ممکن می‌توانید به یک پنل اختصاصی با تمام ابزارها و امکانات مورد نیاز معامله دسترسی داشته باشید. با ورود به پنل کاربری خود، می‌توانید قیمت مورد نظر خود را برای فروش رمز ارز رندر توکن یا هر ارز دیجیتال دیگری که مدنظر دارید ثبت کنید. برای فروش رمز ارز رندر توکن در پنل زرین دکس می‌توانید آخرین تغییرات قیمت رمز ارز رندر توکن طی ۲۴ ساعت گذشته‌ را مشاهده کنید و با بررسی نمودار تکنیکال به تحلیل احساسات بازار بپردازید. علاوه بر این مبلغ خالص دریافتی پس از کسر کارمزد، هنگام ثبت سفارش خرید یا فروش در پنل کاربری زرین دکس به شما نمایش می‌دهد.

جمع بندی

در این مقاله آموختیم که رندر توکن چیست و چگونه کار می‌کند. هدف اصلی ارز دیجیتال رندر توکن بهبود خدمات و بسترهای مخرب با ایجاد یک اکوسیستم غیرمتمرکز و متن باز است. ایجاد زیرساخت های لازم هدف فازهای اول تا سوم نقشه راه پروژه‌ی رندر توکن است. بنابراین می‌توان زمانی که رندر پروژه ها و فیلم های سه بعدی با کیفیت بالا نیازمند زمان و پردازنده های قدرتمندی هستند، نقش RNDR در سال‌های آینده به خوبی نمایان خواهد شد. در این صورت می توان شبکه های عرضه را بین سیستم ها و تولیدکنندگان به هم متصل کرد تا همه تولیدکنندگان بتوانند ابزارهای آنلاین موردنیاز خود را تهیه کنند و از این طریق کسب درآمد کنند. 

هادی محمدیمشاهده نوشته ها

Avatar for هادی محمدی

به دنیای من خوش اومدید، من اینجا درباره بلاکچین، هوش مصنوعی و آینده تکنولوژی می نویسم، و سعی میکنم کنجکاوی های شمارو راجب این مسائل بیشتر کنم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *