قیمت بیت کوین با ۷۰ درصد رشد به ۱ میلیارد رسید


امروز (۳ بهمن ۱۴۰۱) همزمان با رسیدن قیمت بیت کوین به مرز ۲۳,۰۰۰ دلار و اوج‌گیری قیمت تتر (USDT) تا ۴۴,۴۰۰ تومان، قیمت بیت کوین در صرافی‌های ایرانی به بیش از یک میلیارد تومان رسید.

استیبل کوین تتر (USDT) که ارزشی معادل ۱ دلار آمریکا را دارد، امروز به رکورد قیمتی جدیدی نسبت به ریال دست پیدا کرد. قیمت تتر در صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال به مرز ۴۴,۴۰۰ تومان رسید. در طرف دیگر قیمت بیت کوین نیز دیروز یکشنبه، ۲ بهمن ۱۴۰۱، تا ۲۳,۰۰۰ دلار پیشروی کرد. همزمانی این ۲ اتفاق موجب شد تا قیمت ریالی بیت کوین در صرافی‌های ایرانی به به بیش از ۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

نکته‌ی جالب این‌جاست که قیمت بیت کوین در صرافی‌های ایرانی در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) حدود ۵۸۸ میلیون تومان معامله می‌شد که در آن زمان قیمت دلاری بیت کوین در سطح ۱۵,۵۰۰ دلار قرار داشت. بنابراین می‌توان گفت قیمت ریالی BTC در کمتر از ۳ ماه حدود ۷۰٪ رشد داشته است.

نمودار روزانه تغییرات ریالی قیمت بیت کوین در صرافی زرین‌دکس در شکل زیر قابل مشاهده است.

نمودار ریالی بیت کوین در صرافی زرین‌دکس (۲ بهمن ۱۴۰۱)

اما شاید جالب باشد که بدانیم با نرخ فعلی ارزش دلار، با رسیدن بیت کوین به چه قیمتی شاهد وقوع سقف تاریخی ریالی قیمت BTC خواهیم بود؟ اگر قیمت تتر را برابر نرخ فعلی یعنی ۴۴,۴۰۰ تومان ثابت درنظر بگیریم، با رسیدن قیمت بیت کوین به ۴۵,۰۰۰ دلار شاهد بالاترین قیمت ریالی آن در طول تاریخ خواهیم بود. تاکنون بیشترین قیمت BTC مربوط به ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۰ آبان ۱۴۰۰) بوده است که رکورد نزدیک به ۲ میلیارد تومان را ثبت کرده است. در آن زمان قیمت تتر در حوالی ۲۹,۰۰۰ تومان قرار داشت. برای مشاهده بهترین قیمت خرید و فروش تتر می‌توانید به صرافی زرین‌دکس مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *