آغاز روند نزولی توکن هواداری اسپانیا بعد از سقوط تیم ملی این کشور از مراکش


بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین‌گکو (CoinGecko)، توکن‌های هواداری امروز ضربه بزرگی خوردند؛ چراکه بعد از باخت تیم ملی اسپانیا از تیم ملی مراکش، قیمت توکن هواداری این کشور ۴۲ درصد سقوط کرد و از ۰.۰۹ دلار به ۰.۰۳ دلار رسید. اسپانیا تنها کشوری نیست که این اتفاق برایش افتاده است.

به عنوان مثال، بعد از این که عربستان سعودی هم توانست در ۲۳ نوامبر (۲ آذر) کشور آرژانتین را شکست دهد، قیمت توکن هواداری آرژانتین کاهش یافت. در شروع جام جهانی، توکن هواداری تیم آرژانتین ۸.۱ دلار بود، اما پس از سه روز به ۵.۳۵ دلار رسید و از آن زمان تاکنون هم در سقوط بوده است.

با این حال، برنده شدن لزوما ارزش توکن را افزایش نمی دهد. در سوم دسامبر ۲۰۲۲، آرژانتین ۲ بر ۱ استرالیا را شکست داد. در آن زمان، ارزش توکن ARG با 3.57 دلار معامله می‌شد و نتوانست به بالاترین سطح هفته قبل بازگردد.

بد نیست بدانید که توکن های هواداری تنها برای شرط‌بندی‌های جام جهانی طراحی نشده‌اند. در ماه آوریل، پلتفرم دارایی دیجیتال Socio قراردادی برای ایجاد فان توکن برای 13 تیم NFL، از جمله Atlanta Falcons، Baltimore Ravens، Chicago Bears، Cleveland Browns، Los Angeles Rams و Tampa Bay Buccaneers امضا کرد.

یک ماه بعد نیز قراردادی را با Major League Soccer اعلام کرد و برای ۲۶ تیم Fan Tokens یا همان توکن هواداری ایجاد کرد.

منبع خبر: Decrypt

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *