بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح سود/زیان خود در ۷ روز گذشته رسیده است


طبق گزارش هفته گذشته گلس‌نود (Glassnode)، نسبت سود به زیان بیت کوین اخیرا به پایین‌ترین نقطه‌ی آن رسیده است. این بدان معناست که سرمایه گذاران بیت کوین اکنون ضرر بیش‌تری نسبت به سود می‌بینند. بر اساس این گزارش، میزان زیان سرمایه گذاران بیت کوین، چهارده برابر بیش‌تر از سود تحقق یافته آن‌هاست.

طبق آخرین گزارش هفتگی گلس نود، نسبت P/L تحقق یافته‌ی بیت کوین اخیرا کمترین مقدار خود را داشته است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که یک سکه روی زنجیره بدون استفاده یا اصطلاحا کم کار باقی می ماند و قیمت آن دائما تغییر می‌کند. بنابراین بسته به جهت نوسان قیمت، مقداری سود یا زیان به خود اختصاص می‌دهد.

معیارهای سنجش سود و زیان تحقق یافته، چنین مقادیری از سود و زیان را که توسط سرمایه گذاران در سرتاسر بازار بیت کوین جمع آوری می شود، به نوعی رصد می کند.

سپس شاخص ارزیابی نسبت سود به زیان تحقق‌ یافته (profit/loss) نسبت بین مقادیر جاری این دو معیار را اندازه‌گیری می‌کند.

همانطور که در نمودار بالا می بینید، نسبت سود/زیان تحقق یافته بیت کوین به دنبال سقوط FTX به زیر مقدار یک درصد سقوط کرده است.

وقتی اندیکاتور دارای مقادیری در این ناحیه است، یعنی زمانی که کم‌تر از یک است، به این معناست که سرمایه‌گذاران بیت کوین در حال حاضر متوجه ضرر بیشتری نسبت به سود خواهند شد.

در آخرین سقوط قابل مشاهده در تصویر بالا، این متریک نه تنها به مقادیر بسیار پایین کاهش یافته، بلکه در واقع یک رکورد جدید را ثبت کرده است.

از نمودار، آشکار است که پایین‌ترین سطح کنونی از لحاظ تاریخی در پایین‌ترین سطح یا نزدیک به بازارهای نزولی قبلی مشاهده شده است. اگر همین روند این بار نیز ادامه یابد، بازار فعلی بیت کوین ممکن است در میانه‌ی تغییرات قیمت و نوسانات بازار قرار گیرد.

قیمت بیت کوین

امروز، چهارشنبه، ۱۶ آذر، قیمت بیت کوین در حدود 16.9 هزار دلار شناور است که در هفته گذشته ۳ درصد افزایش یافته است. طی ماه گذشته، ارزش این ارز دیجیتال ۲۰ درصد کاهش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت بیت کوین را در پنج روز گذشته نشان می‌دهد.

منبع خبر: newsbtc

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *