سرنوشت ماینرهای اتر پس از ادغام


در حالی که برخی از بلاک‌چین‌های PoS شانس بیشتری برای دریافت پاداش به کاربرانی می‌دهند که مقدار بیشتری از رمزنگاری را به اشتراک می‌گذارند، اتریوم با یک قرعه‌کشی تصادفی پاداش‌ها را مدیریت کرده تا انتخاب کند چه کسی بلاک جدیدی را برای اضافه شدن به بلاک چین پیشنهاد می‌کند.

در واقع، به نقل از بنیاد اتریوم «وقتی برداشت اعتبار دهنده فعال می‌شود، سهامداران تشویق می‌شوند تا درآمد یا پاداش‌ (سود) خود را حذف کنند.»

ماینرها برای دریافت پاداش بلوک پس از ادغام اتریوم، باید ۳۲ اتر را به عنوان وثیقه در یک قرارداد هوشمند قفل کنند. این اتر تا زمانی که ارتقاء شبکه در آینده امکان برداشت را فراهم کند، قفل خواهد شد.

کسانی که این مقدار اتر ندارند یا نمی‌خواهند یک گره اعتبارسنجی را اجرا کنند، اما قصد دارند اتر خود را به اشتراک بگذارند، همچنان می‌توانند با پیوستن به یک استخر سهام این کار را انجام دهند. یک استخر سهام، سپرده‌های چند ماینر را ترکیب می‌کند تا 2.0 ETH مورد نیاز را برای یک گره اعتبارسنجی اتریوم به اشتراک بگذارد. سپس پاداش های بلوک، به تناسب ETH واریز شده، از طریق نودهای اعتبارسنجی تایید شده و به وسیله‌ی استخر سهام تقسیم می‌شود.

نحوه استخراج اتر

به طور کلی، برای استخراج اتریوم، باید مراحل زیر را طی کنید:

    1. فعال‌سازی سخت افزار قدرتمند استخراج یا ریگ ماینینگ

    2. ایجاد آدرس کیف پول اتریوم برای دریافت اترهای استخراج شده

    3. اجرای نرم افزار ماینینگ و اتصال به استخر ماینینگ

هارد فورک پیشنهادی اتریوم

در جولای 2022، چندلر گوئو، استخراج‌کننده اتریوم، کمپینی را در مخالفت با ادغام راه‌اندازی کرد و گفت که این امر منجر به از دست دادن شغل و منبع درآمدزایی استخراج‌کنندگان اتریوم می‌شود. Guo و دیگر توسعه دهندگان یک هارد فورک را برای حفظ مدل استخراج اثبات کار پیشنهاد کرده اند. هارد فورک یک ارتقای اساسی برای یک بلاک چین است که عملکرد آن را برای همیشه تغییر می دهد.

گوو و تیمش ارز دیجیتال Ethereum PoS  به اختصار ETHW را نامگذاری کردند. او در ماه جولای در توییتی نوشت: «ETHW در راه است.» به نظر می رسد که این هارد فورک قرار است پس از ادغام اتریوم اتفاق بیفتد.

بدون شک پس از این به‌روزرسانی، انتظار می رود برخی از استخرهای اصلی استخراج اتریوم از Ethereum PoW یا (ETHW) پشتیبانی کنند. حتا ممکن است برخی از ماینرها آن را دریافت کنند. در همین حال، صرافی کوین‌بیس تایید کرده است که در نظر دارد اتریوم فورک شده را در لیست قرار دهد.

آیا استخراج با اتریوم 2.0 از بین خواهد رفت؟

جامعه ارزهای دیجیتال ظهور اتریوم 2.0 را جشن می گیرد، با این حال، نگرانی هایی نیز برای ماینرها وجود دارد. از آنجایی که اتریوم به مدل اثبات سهام روی آورده است، دیگر نیازی به استخراج اتر نخواهد بود. به همین دلیل، ماشین‌های ماینینگ منسوخ می‌شوند و گزینه‌های کمتری برای استخراج‌کنندگان باقی می‌ماند.

سرنوشت استخراج کنندگان اتریوم

صنعت استخراج اتریوم درست مانند شبکه اتریوم شکوفا شده است. به گزارش گروه پژوهشی مسآری (Messari)، ارزش آن 19 میلیارد دلار است.

پس از انتقال به مدل اثبات سهام، دیگر نیازی به ماشین‌های ماینینگ نیست، زیرا اتریوم 2.0 برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ایمن‌سازی زنجیره صرفاً به استیک اتر متکی است. ماینرها گزینه های مختلفی دارند. یا می‌توانند استخراج آلت‌کوین‌ها را با ریگ‌های استخراج اصلاح‌شده شروع کنند، یا می‌توانند ریگ‌های استخراج را بفروشند و از پول آن برای خرید اتر استفاده کنند.

نقش اتریوم کلاسیک در ماینینگ

در حال حاضر، تنها چند بلاک چین وجود دارد که بر اساس اجماع اثبات کار کار می‌کنند و با GPU سازگار هستند، که می‌توانند ماینرهای اتریوم با کارایی بالا را با یک بلاک چین سازگار با GPU ارائه دهند. اصلی ترین آن اتریوم کلاسیک (ETC) است که در سال 2016 پس از حمله به شبکه اتریوم ایجاد شد. در هفته های اخیر، قیمت اتریوم کلاسیک به دلیل تقاضای ماینینگ افزایش یافته است.

با این حال، برخی از معایب وجود دارد. اگر استخراج‌کنندگان اتریوم به آلت‌کوین‌های سازگار ETC یا GPU روی بیاورند، این کار باعث کاهش سوددهی ماینرهای فعلی می‌شود. برای زمینه بهتر، هجوم ماینرها به شبکه باعث افزایش نرخ هش آن می شود که قدرت محاسباتی شبکه را تعیین می کند. در نتیجه این امر منجر به افزایش سختی استخراج می شود که نشان دهنده دشواری ایجاد بلاک و کاهش درآمد ماینرها است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *