بلاکفای از مدیرعامل FTX شکایت کرد


گرفتاری‌های سم بنکمن فراید تمامی ندارد؛ شرکت بلاکفای در دادگاه نیوجرسی، به دلیل عدم ارائه وثیقه برای یک وام معوق علیه سم بنکمن فراید (مدیرعامل FTX) تشکیل پرونده داده و از او شکایت کرده است.

شرکت بلاکفای (BlockFi) که در صنعت وام دهی ارزهای دیجیتال فعال است، در یک شکایت حقوقی خواستار سهام شرکت رابین‌هود شد که سم بنکمن فراید آن را به عنوان وثیقه برای وام به شرکت منتقل کرده بود.

به نقل از کوین دسک (Coin Desk) طبق سند کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، سام بنکمن فرید، مدیر عامل صرافی ورشکسته FTX، مالک ۵۶ میلیون سهام کلاس A از سهام عادی، که رقمی برابر با ۷.۶ درصد از کل سهام است متعلق به شرکت رابین هود بوده است.

اکنون، این سهام موضوع اصلی شکایت از سوی شرکت بلاکفای است که درخواست بازگشت آن، به دادگاه نیوجرسی ارائه شده است. البته گفتنی است که این درخواست بلافاصله پس از اعلام عمومی ورشکستگی سم بنکمن فراید (مدیرعامل FTX) توسط این شرکت مطرح شده و مراحل تشکیل پرونده‌ی آن نیز طی شده است.

شرکت Emergent Fidelity که متعلق به صاحب صرافی FTX است و ED&F Man Capital Markets نیز از دیگر مواردی هستند که در این پرونده‌ی شکایت از آن‌ها نام برده شده است. با توجه به مستندات این پرونده، این شرکت ها به تعهدات خود در خصوص واگذاری این دارایی‌ها به درستی عمل نکرده‌اند.

پس از این که شرکت Emergent Fidelity نتوانست بدهی خود را پرداخت کند، شرکت بلاکفای تلاش کرد طبق توافقنامه‌ی اولیه میان دو شرکت، وثیقه را ضبط کند، اما EDFM به عنوان یک کارگزار از انتقال مالکیت وثیقه به بلاکفای خودداری کرد.

بر اساس اسناد منتشر شده، همچنین پرونده های تشکیل شده برای رسیدگی به موضوع ورشکستگی سم بنکمن فراید (مدیرعامل FTX)، این‌طور به نظر می‌رسد که شرکت بلاکفای راه درازی برای بازگرداندن مبلغ وثیقه‌ی خود که حدود ده میلیارد دلار است پیش رو دارد. به گفته‌ی منابع آگاه، این شرکت (صرافی FTX) بیش از صد هزار پرونده‌ی شکایت از بستانکاران دارد که تا این لحظه نتوانسته در پرداخت بدهی‌های خود رویکرد خوبی داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *